06:39 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت کالا و خدمات

عجولانه صفرها را حذف نکنیم
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: حذف چهار صفر از پول ملی با هدف کنترل نقدینگی و تورم می‌تواند مؤثر باشد، اما این سیاست با اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت نباید عجولانه انجام شود.
تورم مسکن در مهر ماه ۳۴ درصد است
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز آمار ایران متوسط گرانی مسکن در مهرماه را ۳۴ درصد اعلام کرد.
افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸ چقدر است؟
پایگاه خبری راد: گرچه هنوز درصد افزایش حقوق کارکنان برای لایحه بودجه سال آینده نهایی و اعلام نشده است، ولی احتمالا این درصد افزایش تا ۲۵ درصد خواهد بود.
تورم شهریور به ۱۳.۵ درصد رسید
پایگاه خبری راد: با ادامه روند تورم در ماه‌های اخیر، آمارهای بانک مرکزی از ثبت تورم ۱۳.۵ درصدی در شهریورماه حکایت دارد.
نحوه تعیین قیمت کالا و خدمات اعلام شد + دستورالعمل وزیر
پایگاه خبری راد: نحوه تعیین قیمت کالاها و خدمات از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص شد.
انبار می‌کنند یا احتکار؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه باید میان انبارداری و احتکار کالا تفاوت قائل شویم، گفت: سیستم توزیع وقتی با محدودیتی در تامین کالای مورد نیاز مواجه می‌شود، ناچار است کالا را با وقفه وارد بازار کند تا تعادل واقعی عرضه و تقاضا شکل بگیرد.
عدم درج قیمت بالاترین تخلفات صنفی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم درج قیمت به عنوان بزرگترین تخلف صنفی در کشور یاد کرد و گفت: ما در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی در کشور انجام دادیم.
تمجید صندوق بین‌المللی پول از عملکرد اقتصادی کشورهای آ.سه.آن
پایگاه خبری راد: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند، اندونزی و فیلیپین، از موفق ترین کشورهای نوظهور در مهار تورم بوده‌اند.
آنچه باید از قیمت‌ها و اخذ مالیات بر ارزش افزوده بدانید
پایگاه خبری راد: الصاق برچسب قیمت روی کالا و خدمات جزو قوانین صنفی و حقوق مشتری است اما اغلب واحدهای صنفی این موضوع را رعایت نمی‌کنند که مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران گفت: همه واحدها از قبیل خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت هستند و اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است.
آنچه باید از قیمت‌ها و اخذ مالیات بر ارزش افزوده بدانید
پایگاه خبری راد: همه واحدها از قبیل خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت هستند و اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است.
شرط افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت لوازم‌خانگی
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش قیمت لوازم‌خانگی بیش از ۹.۶ درصد را مشروط به ارائه مستندات توسط تولید کنندگان کرد.
ثبت قیمت کالاها و خدمات بهره‌مند از نرخ ارز رسمی در سامانه ۱۲۴ الزامی است
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد
قیمت گندم نانوایی‌ها تغییری نکرد/ نان گران نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: در حالی که طی سه سال گذشته قیمت نان افزایش پیدا نکرده و مقرر شد تا درباره آن بعد از ماه رمضان تصمیم‌گیری شود، دولت قیمت گندم برای نانوایی‌ها را تغییری نداد که به نظر می‌رسد تصمیمی برای تغییر قیمت نان نیز ندارد.
یک بام و دو هوای سازمان حمایت در گرانی لوازم‌خانگی!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که "سازمان حمایت رسما ممنوعیت افزایش قیمت لوازم‌خانگی را ابلاغ نکرده و اگر این موضوع را کتبا اعلام کند قیمت‌ها را برمی گردانیم"، جای سوال است که چرا سازمان حمایت فقط به اعلام این موضوع روی سایت خود بسنده کرده و این موضوع را به صنف مربوطه اطلاع‌رسانی و با متخلفان برخورد نمی‌کند.
تصمیم‌گیری درباره قیمت نان، بعد از ماه رمضان
پایگاه خبری راد: باتوجه به اینکه نانوایان نسبت به عدم تغییر قیمت نان طی چهار سال گذشته اعتراض دارند، معاون وزیر کشاورزی از تصمیم‌گیری برای اعمال تغییر در قیمت نان پس از ماه رمضان خبر داد.